کودکان کار و خیابان کوره های آجرپزی محمودآباد

پروژه جدید مهربانه از مرکز حمایت از کودکان کار و خیابان انجمن دوستداران پویش که مخاطبان آن را به نام خانه کودک محمود آباد می شناسند است، که در سال ۱۳۸۷ توسط تعدادی دانشجوی تاسیس شد. محمودآباد یکی از روستاهای نزدیک به شهرک خاورشهر است که در ۱۲ کیلومتری بزرگراه امام رضا واقع شده است. این منطقه با وجود نزدیکی به شهر تهران، از شرایط خوبی برای زندگی برخوردار نیست، تا جایی که حتی از دسترسی به آب آشامیدنی لوله کشی محروم است.

این منطقه صنعتی است که بسیاری از ساکنان آن را کارگران کوره آجرپزی و سایر صنایع کوچک تشکیل می دهند .بخش وسیعی از زمین‌های این محدوده را کوره‌های آجرپزی‌ای پر  کرده‌اند که از سالیان دور بخشی از نیاز تهران به مصالح ساختمانی را فراهم می‌کنند. در کنار این کوره‌ها اتاق هایی قرار گرفته‌اند که محل زندگی خانواده‌های کودکان خانه کودک محمودآباد است.

انجمن پویش حدود ۷ سال است که با فراهم آوردن شرایط لازم، آموزش پایه، توانمندسازی و پشتیبانی بهداشتی ۱۵۰ کودک (۶ الی ۱۵ سال) کار خیابان را به طور ثابت بر عهده دارد. همچنین این مجموعه برای ارتقای کیفیت زندگی و بهبود افق زندگی کودکان فعالیت های متنوعی برای ارتقاء سطح بهداشت و آگاهی خانواده های آنان در دست انجام دارد.

فقط تا پایان دی ماه فرصت داریم تا به کودکان کار خیابان محمودآباد کمک کنیم. کافیست به سایت مهربانه بروید و روی دکمه حمایت می کنم کلیک کنید.

  • احمد رضا

    salam. mc azin ke in matlab o gozashtin. man emroz be in manategh raftam baray komak va pakhshe ghaza. omidvaram betonam harkomaki ke mitonma anjam bedam baray in khanevadeha. koli oakhsh mikonam baray komak beheton msg bedan o bean be siteton. mc az hemayateton.

    • مهربانه

      دوست عزیز

      سپاس از عشق و لطفی که در وجودتون هست و قلبتون برای همنوع تون می تپه. خوشحالیم که دوستانی همچون شما در جمع مهربانه ای ها هستند.

      پایدار و شاد باشید