طبیعت

معمولا همه در روز طبیعت یا همان سیزده به در توصیه می‌کنند که با طبیعت دوست باشیم. اما چطور؟ دوستی هم راه و روش دارد. با انجام دادن ۱۰ کاری که در ادامه مطلب آماده، می‌توانید در سیزده به در یا هر گردش طبیعی دیگری، با طبیعت دوست باشید. با مهربانه همراه باشید.

 

۱- به جاهای دور نروید. کمتر رانندگی کنید و در صورت امکان از دوچرخه یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با این کار، هم به پاک ماندن هوا کمک می‌کنید، هم سوخت کمتری مصرف می‌کنید و هم با محیط اطراف خود بیشتر آشنا می‌شوید.

 

۲- از وسایلی که قابلیت استفاده مجدد دارند استفاده کنید؛ مثل دستمال پارچه‌ای، کیف پارچه‌ای و ظروف پلاستیکی مخصوص. با این کار، وسایل دور ریختنی کمتری مصرف می‌کنید و در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

۳- به ظروف قابل بازیافت عمر دوباره بدهید. ظروفی مانند قوطی‌های فلزی و بطری‌های شیشه‌ای را از سایر زباله‌ها جدا کنید. از قمقمه یا بطری برای حمل آب استفاده کنید و به جای خریدن آبمیوه‌های بسته‌بندی شده در قوطی و شیشه، آبمیوه طبیعی بخورید. قوطی‌های فلزی و بطری‌های شیشه‌ای منابع غیر تجدیدپذیر هستند و باید با مصرف کمتر و کمک به بازیافت آن‌ها، آن‌ها را حفظ کنیم.

 

۴ از زغال برای برافروختن آتش استفاده کنید. زغال نسبت به مایعات آتش‌زایی مانند نفت آلودگی کمتری دارد.

 

۵- خوراکی‌های سالم و محلی را در اولویت قرار دهید. با این کار، ضمن برخورداری از تغذیه سالم، به اقتصاد آن محل نیز کمک می‌کنیم. آجیل و میوه میان وعده‌های سالمی هستند. غذاهایی مانند آش رشته و جوجه‌ کباب نیز در این روز طرفداران زیادی دارند.

 

۶- زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنید. آن‌ها در کیسه مناسب بگذارید و تا یافتن سطل زباله، آن‌ها را با خود ببرید. با انجام این کار، دیگران نیز به جمع‌آوری زباله‌های خود تشویق می‌شوند.

 

۷- محل مناسبی را برای بازی و تفریح کودکان و حیوانات پیدا کنید. جنب و جوش و بازی‌های فیزیکی به شادابی همه در این روز کمک می‌کنند. سعی کنید در این روز کمتر سرتان در موبایل باشد و از بودن در کنار هم لذت ببرید.

 

۸- طبیعت را مشاهده کنید و از آن یاد بگیرید. طبیعت اولین معلم انسان بوده و دیدن آن همیشه تازگی دارد. می‌توانید با انواع ابرها پرندگان، درختان و گل‌های مختلف آشنا شوید و آن‌ها را به کودکان نیز یاد دهید.

 

۹- از مواد شیمیایی برای محافظت از پوست و دفع حشرات استفاده نکنید. مواد شیمیایی به طبیعت آسیب می‌زنند. سعی کنید به دنبال راهکارهای طبیعی بگردید.

 

۱۰- با همراه داشتن لباس مناسب، از هوای بهاری لذت ببرید! هوای بهاری، ثبات ندارد. یک لحظه آفتابی است و یک لحظه باران می‌آید. بنابراین بهتر است با خود عینک آفتابی و یک سوییشرت به همراه داشته باشید.

 

امیدواریم با بهره‌برداری از این نکات، سیزده به در خوبی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید.

 

تهیه شده با تلخیص و تصرف از care2

در حال حاضر نظری وجود ندارد.